A yogi's Blog

Pórffy Csaba jóga blogja

Vega nap I-II.

Hozzászólás

1. nap
Korábban mentem ki a fesztiválra, kicsit akklimatizálódni az óra előtt. Végigjárogattam a kiállítókat, standokat. Mindenki tömi a hasát finomabbnál finomabb vega kajákkal, és folyik a shopping rendületlenül. Én sem állom meg, veszek 3 könyvet, nagyon jók. Az egyik standnál kedves mosollyal nyújtanak felém egy cetlikkel teli valamit, húzok. Széles mosoly az arcon.
– Érted az idézetet?
– Értem.
– Biztos?
– Biztos.
– Az nem olyan biztos! Szívesen elmagyarázzuk neked!

Nem, köszi, már a cipőmet is egyedül fűzöm be. A teljesség kedvéért idézem az idézetet:
„Rugalmasság – Engedem az események áramlását. Mesterként, a nehézségek nem nyugtalanítanak, s nem zavarnak össze. Mindent elengedek… úgy mint amikor a víz keresztülfolyik az ujjaim között.”

Másik stand. Sejtszintű (vagy milyen) állapotfelmérés. Akarod? Kösz nem. Ha jó az állapotom azért, ha meg nem akkor azért. Egyelőre jól érzem magamat, nem akarom megtudni hogy valójában nem kéne, mert a sejtjeim állapota nem engedi meg. A szomszéd árus vigyorog: lehet hogy jobban jársz.. Szerintem is 🙂

Végre jóga. A földszinten egy nagyon jó kis teremben leszünk, viszonylag csendes, jó levegőjű és padlószőnyeg van, ha valakinek nem jutna jógaszőnyeg. Nem is jut. Először arra gondoltam, kábé egyedül fogok itt jógázni, de tévedtem. Először 2 fiatal lány jön, nem pestiek, szimpatikusak. Még soha nem jógáztak, állítólag, mégis nagyon szépen csinálják a pózokat. Lassan megtelik a szoba, 2 régebbi tanítvány is beugrik munkából jövet, aminek nagyon örülök. A program szerint csak Napüdvözletet akartam csinálni, de olyan meleg van hogy 5-5 után csorog a verejték mindenkiről, így inkább csinálunk néhány könnyebb ászanát az álló sorozatból. Az elején kicsit eldumáltam az időt, a Napüdvözlet, a prána és a Első Sorozat összefüggéseiről, úgyhogy már csak negyed óra van hátra. Csinálunk egy jó kis mély-relaxációt. Olyan jól sikerül hogy alig akarom abbahagyni, de jön a következő csoport utánunk, úgyhogy menni kell. Köszönet mindenkinek aki részt vett az órán!

2. nap
Vasárnap lévén azt gondoltam, a vasárnapi ebédtől elnehezülve aligha jön majd jógázni valaki. 10 perccel a kezdés előtt beóvakodott egy, majd két ember, azután még egy lány aki előző nap is volt. Jött egy srác az előző napi előadásról, és egy lány akinek kölcsönöztem egy pólót hogy be tudjon állni, végül 10 fővel kezdtük el a sorozatot, plusz egy Jagganath-mintás-pólós nézővel. Ma nem akartam eldumálni az időt, ezért rögtön a közepébe vágtunk, légzés, Napüdvözlés. 3-3 darab után áttértünk az álló sorozatra. Kicsit zanzásítva csináltuk az idő korlátozottsága miatt. A legjobban az Uttitha Hasta Padangsthászanát szeretem így első alkalommal, ahogy nevetgélve egyensúlyoz mindenki. Majd eljött az ülő sorozat, a vinjászánál mindig nagy csodálkozás van. Ezzel a mozdulattal úgy van az ember, hogy először utálja, később azonban úgy megszereti mint a palacsintát. A Garbha Pindászana nem maradhatott el, itt is mindig derültséget vált ki, amikor a kezeket áterőltetetem a lábak között. Levezetés szokás szerint, azután relax. A végére 2 fiúval kevesebben lettünk, az egyiknek időre kellett mennie, de végig lelkesen nyomta. Éppen csak pár perc késéssel végeztünk, és már menni is kellett, mert jött a következő csoport.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

