A yogi's Blog

Pórffy Csaba jóga blogja

Jóga és masszázs

Hozzászólás

Ezen a héten különösen meg lett gyötörve a testem és a lelkem, ezért úgy döntöttem, megjutalmazom magam egy kis masszázzsal. A thai lányokra esett a választásom, bennük soha nem szoktam csalódni. Úgy vagyok a masszázzsal mint egy jó vendéglővel, ha elnyeri a bizalmamat, akkor ragaszkodom hozzá. A thai masszőr lányok valahogy mindig jó hangulatúak, és nem érződik rajtuk az európai üzleti szellem, hogy minél hamarabb letudjanak, azután jöjjön gyorsan a következő vendég. Valahogy olyan jó energiájuk van, ami részben a sok masszázsból adódik, másrészt az egészséges buddhista életszemléletből, ki tudhatja biztosan? A thai masszázst amúgy passzív jógának is szokták nevezni, ha valaki lusta a jógagyakorlatokat végezni, akkor valaki más majd megcsinálja rajta/helyette. Így a masszőzök ‘aktív’ jógát gyakorolnak. A mai különösen fantasztikus volt, mintha 1000 kilós súlyt szedtek volna le szép lassan a hátamról. Megérdemelnek ezért egy kis reklámot, egyébként 8 éves szülinapi ünnepi akció keretében szept. 21-27 között nagyon baráti akcióval várnak: http://www.arpad1.hu/

A másik masszázs amit különösen merek ajánlani, a Dorn-Breuss féle gerincmasszázs. Ha valakinek van kedve nézzen utána, részemről nekem csodákat tett az akkor még deformált gerincgörbületemmel. Egy bolgár srác, Kraszimir műveli ezt a csodát. (egyébként természetgyógyász, a száma 06 20 2679731)

Felmerül a kérdés, ha jóga ugyanazt csinálja mint a masszázs, akkor egy sokat gyakorló jóginak miért van rá egyáltalán szüksége? Elmondom. A jóga az olyan mélyen fekvő izmokat is megmozdítja, amelyeket keveset használunk, általában nem is vagyunk tudatosak felőlük. A jógagyakorlatok során egyre erősebben nyüstöljük a fent izmokat, fokozatosan az ellenőrzésünk alá vonjuk a működésüket. A jóga leginkább a gerincre összpontosít, mivel a gerinc mentén fut a három legfőbb energiavezeték (nadi), ezeket szeretnénk megtisztítani és energetizálni. Rengeteg előre-hátra hajlással nyújtjuk, oldalra fordításokkal csavargatjuk a gerincet, és a kettőt kombináljuk is. (kedvenc gyakorlatom a gerinc maximális nyújtásához-csavarásához a Parivritta Parsvakonászana)
parivritta parsva

Az intenzív igénybevételnek kitett gerinc mentén fekvő mélyebb izmok regenerálódásához biztosítani kell a megfelelő időt. Mivel a jóga nemcsak fizikai, hanem energetikai szinten egyaránt dolgozik, az idegrendszert éppolyan terhelés éri mint a fizikai testet. Ha nem biztosítjuk a megfelelő idejű pihenést, feltöltődést, az elménk zavarossá válik, a gondolatok és érzelmek összekuszálódnak. Mindenkinek a maga ritmusa szerint meg kell találnia az intenzív gyakorlás és a megfelelő regeneráció közötti egyensúlyt. Ha nem pihenünk eleget, kiégés ill. sérülés lehet a következménye, a túl sok pihenés (nevezhetjük lustálkodásnak is) pedig lassítja a fejlődésünket. Tudatos odafigyeléssel ráérezhetünk a testi és lelki folyamatok közti finomabb kölcsönhatásokra, ami a egyik jóga alapvető célkitűzése. Vagyis ha szeretnénk a regenerációs időnket lerövidíteni, a masszázs ‘kívülről’ tölti fel a szervezetet plusz energiával, amit a saját testünk csak hosszabb idő alatt képes kitermelni. Nem kell elhinni, inkább ki kell próbálni. Persze mindehhez szükséges előtte az intenzív gyakorlás is… 🙂

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s