A yogi's Blog

Pórffy Csaba jóga blogja

A világ tükör, agresszió kint és bent

6 hozzászólás

Tények
Elmentem ma a fürdőbe. Nem voltam túl feldobott hangulatban. A meditáció-szauna-fürdőzés hármas még teljesen rendben volt. Azután kimentem a pihenő helyiségbe relaxálni kicsit. Bejött két ember. Külföldi nyelven, feldobott hangulatban beszélgetésbe elegyedtek. Közben sikerült a pihenőágyakat is addig állítgatniuk, hogy kétszer csattant akkorát, mint egy ágyúlövés. Végre elhelyezkedtek, reménykedtem hogy végre csendbe merülnek, és tudok relaxálni kicsit. Hiú remény, fennhangon és lelkesen folytatták a csevegést, miközben erősödött bennem az érzés, hogy az egész előadás nekem szól, és nem is a téma olyan izgalmas hogy muszáj itt és most megbeszélniük. Kicsit hangosabban megköszörültem a torkomat, hátha… de nem, csak olaj volt a tűzre, még hangosabb duma. Erre felültem: pls, will you be quiet? this is the rest room, go outside, if you want to talk!
röhögés, még hangosabb duma… GET THE FUCK OUT OF HERE!!! – ekkor már üvöltöttem. persze erre megindult a baráti kommunikáció: fuck you, go home – fuckin rassist etc, oda vissza. bejött még két magyar, erre bekussoltak, valószínűleg érezték hogy romlottak az esélyek. Azt hittem, túl vagyunk a nehezén, nyugi lesz, de nem. 5 perc múlva kimentek, de előbb még odajött az egyik még közelről egy fuck off-ot bemutatni. A két magyar srác erre mondta, hogy minden héten csinálják a fesztivált, hangoskodnak, bunkóznak, néha tízen is. Hurrá, 3000 Ft-ért ezt kapod. A relaxáció esélye is elillant, indultam az öltözőbe, ahol már várt a két kedves külföldi, továbbra is fröcsögve és mutogatva. Próbáltam csillapítani a kedélyeket, mondván hogy csak egy kis csendre vágytam, nem velük volt bajom, de nem találtam pozitív fogadtatásra. Most ilyenkor mi legyen? Inkább mentem öltözni. A kabinos sűrű elnézések kérése közepette biztosított róla hogy a biztonságiak már bementek kidobni őket.

Gondolatok
Ez lenne a megoldás a feszült helyzetekben? Kidobni őket? Megverni, betörni a pofájukat, összerugdosni? Soha még ilyen erős késztetést nem éreztem hogy igazán összeverjek valakit, aztán esetleg még meg is rugdossam kicsit a földön. Lehet mondani, hogy nohát jógi, hát illik ez? Hol van ilyenkor az Om, meg a szamádhi, kedves jógi?! És pont itt van a kutya elesve. Ahogy gyakorol az ember, idővel minden negatív érzés, elfojtás a felszínre kerül, így vagy úgy. Erre még recept sincs, ahány ember, annyi működés. Szóval ne gondolja senki hogy a jóga az nem KŐKEMÉNY önismereti út, ahol időnként pokolra szállunk…

Ennyit mára, a nap süt, és már ez is valami.
OM

Reklámok

6 thoughts on “A világ tükör, agresszió kint és bent

  1. Helló Csabi,

    Teljesen igazad van. Mágpedig nem csak azért, mert a jógi is ember, hanem azért, mert nagyon sok ember nem képes önmagát fegyelmezni, ezért külső eszközökre van szükségük. A jógi békességét sokan összetévesztik a fegyelmezetlenséggel és az anarchiával. Én sok minden másban is intoleráns vagyok, még ha rám sütik is a bélyeget, hogy “kirekesztő”. Aki pl. az órán nem tartja be a szabályokat, simán kidobom.

  2. Pont most ajánlottam a blogodat egy kedves lánynak… 😀 Lesz csodálkozás! 😀

    Komolyra fordítva:
    a lehető legoptimálisabban viselkedtél! Kinek lett volna jó, ha a két lúzer fejét szétkönyökölöd – mert gyanítom, hogy ez lett volna az eredmény egy esetleges “verekedés” esetén 🙂 – az öltözőben? Vér, valsz szilánkosan törött orrcsontok, kivert fogak, 8 napon túl gyógyuló súlyos testi sértés —> rendőrség, hivatalból feljelentés, ügy, küzdősport tudással való visszaélés mint súlyosbító tényező, etc… Pénzbírság, 1 év felfüggesztett börtön (mint Molnár Steve anno), priusz, 5 év nyom az erkölcsidben… ne soroljam.
    Na bosszankodj, pozitívan jöttél ki a dologból, megajándékoztad őket két ép orrcsonttal és úgy nyertél harcot, hogy egyet sem kellett ütnöd! 🙂
    Mégiscsak jó ez a Jóga önmérsékletre.

    Legyen szép estéd!

  3. Szia!

    Engedd el… Nem tudod megváltoztatni a bunkók viselkedésést 5 perc alatt…
    Amíg nincs saját fürőd meg szaunád, addig mindig lesznek emberek. Mint ahogy a jógaöltözőben óra után is mindig vannak csajszik, akik a mobilon lógnak, és a körömlakkjukat vitatják meg valakivel sipító üvöltő hangon – mert ez sos probléma. Aki ezt beebgedi önmagába, a saját relaxba, annak kárba veszett az elért állapot. Hagyd kinn.
    Nekem az álmom, hogy úgy is tudjak meditálni, ha közben a másik szobában a lányom és barátai röplabda-meccset vívnak a modern generáció leguljabb üvöltő zenéjére – és volt már, hogy sikerült.

    • köszönöm a hozzászólást Zsófi!
      nem is maradtam benne, pont az volt a cél, hogy a belső agresszió külső kivetítésére hívjam fel a figyelmet. Ha én belül nyugodt és rezdületlen lettem volna, az egész nem így alakul, ez a tanulság az egészből, egyáltalán nem hibáztatom őket, csakis saját magamat tartom felelősnek az egész cécóért, még ha látszólag felmentést is kaphatnék külső szemlélő nézőpontjából.
      ps. nem is tudtam hogy van lányod…

  4. van egy pimasz-kamaszom :))

Vélemény, hozzászólás?

