A yogi's Blog

Pórffy Csaba jóga blogja

108

2 hozzászólás


108 napüdvözlet
Kedden kedvet kaptam én is 108 napüdvözletet csinálni. Telehold napja volt, ami az Ashtanga tradícióban hagyományosan pihenőnap. Hogy miért szoktak ilyenkor 108 napüdvözlést csinálni a szokásos gyakorlás helyett, erről semmilyen infót nem találtam a neten, és másokat is hiába kérdezgettem. Mivel a telihold energiái hasonló változásokat okoznak, mint a gyakorlás, ezért a két hasonló hatás interferenciát okozhat, legalábbis így hallottam, és ezért szokták kihagyni a holdnapokat a gyakorlásból. Azt gondolom, hogy a napüdvözlés nem ingatja meg a negatív és pozitív energiák egyensúlyát, inkább mennyiségileg tölt fel, ezért csinálják inkább ezt a holdnapokon, de lehet hogy tévedek.

Nem volt óriási tolongás, talán a telehold vagy a tavaszi fáradtság miatt, de kilencen azért nekivágtunk a csúcsnak… mivel még soha nem próbáltam korábban ilyet, olyan érzés volt mint ismeretlen vizekre hajózni, kipróbált legénységgel 🙂

Óra előtt megnéztünk egy érdekes videót, aztán nekifogtunk. Hogy senkinek ne kelljen tétlenül számolni, egy kis Ganesha figurát tettem a szőnyeg elejére, és minden napüdvözlet után továbbadtuk, szám szerint 12 kör erejéig. Vicces és tanulságos volt érezni és látni az energiákat, ahogy megmozdították az érzelmeket. Amikor a Ganesha szobor véletlenül nem lett odébbrakva, hangos felhördülések szakadtak ki a torkokból 🙂

Figyeltem az arcokat, lopva egymásra egymásra néztünk, ahogy kezdett egyre nehezebben menni. 11 kört csináltunk az A változatból, és egyet a B-ből. Utána rövid levezetés következett sok gyertyával és fejenállással, és hosszú relaxációt. Óra után mindenkinek nehezen akaródzott elindulni, csendesen beszélgető kis grupok alakultak ki, látszott hogy mindenki sikeresen más tudatállapotba került. Nagyon erősen éreztem az energiát még másnap is, mintha erős vízsugárral öblítették volna át az összes meridiánt a testemben. Bizonyítást nyert, hogy a 108 napüdvözlet igen intenzív gyakorlat érzelmileg, még ha fizikailag kevésbé megerőltető is, mint mondjuk egy futás szigetkör. Mindenkinek csak ajánlani tudom hogy próbálja ki, vagy 1-2 havonta iktassa be a gyakorlásba.

Megemlítettem azt is, hogy teleholdkor érdemes anyagi jellegű kívánságainkat eljuttatni az univerzumhoz, és Ganesha-hoz is érdemes folyamodni segítségért, erre Lillát még aznap meghívták Svájcba jóga-fotózásra jó pénzért. Szóval működik a dolog, bár nem éppen erre találták ki a jógát 🙂

ps. a 9 emberből mindenesetre csak Fruzsi jött a csütörtöki órára, a többiek talán jobbnak látták beiktatni egy kis pihit…

Reklámok

2 thoughts on “108

  1. Raji-val gyakoroltam aznap a synergy yoga megalkotójával, itt elég nagy ashtanga mesternek számit, ő oktatta a NJ ben végzett tanárok 90%át. 2 méteres, de minden pózba végtelen kecsességgel lendül bele és rettenthetetlen core erővel tartja meg.
    Ő azt mondta, hogy azért vagyunk zavarban a teliholdkor, mert ardha chandrasa-nk van, de purna chandrasanaról ő sem tudja hogy néz ki, igy inkább hagyjuk….:-)
    És mindegy mit és hogyan gyakorolsz aznap, csak legyen más mint a szokásos practice…..
    Gratulálok hozzá, good job guys 🙂
    xxx Ág

Vélemény, hozzászólás?

