A yogi's Blog

Pórffy Csaba jóga blogja

Vékony vagyok, de hódítani akarok

6 hozzászólás


Legalábbis ez lehetett volna a jelmondatom a tízes és húszas éveimben. A Rambón és Arnold filmjein felcseperedett generációm testi eszményképe nagy karokat, izmos lábakat és széles vállat követelt – volna. Ámde hiába nyüstöltem hetente 3-4x is a konditeremben magamat, genetikai adottságaim nem tették lehetővé a vágyott alak elérését. A vállaim, a vádlik és a combok a legkeményebb edzésre sem indultak növekedésnek, illetve csak aránytalanul csekély mértékben. Pedig mennyi edzésmódszert és táplálék-kiegészítőt kipróbáltam, de mennyit… Ha sikerült felszedni egy kevés izmot, az egy-két hónap alatt le is ‘olvadt’, pedig nem Schwarzenegger-i méretekre hajtottam, csak arányos és izmos alkatot óhajtottam.

Rengeteg idő után be kellett látnom, itt nem terem babér a számomra, és inkább a küzdősportok felé fordultam, ahol az alkatom és relatíve jó fizikai erőmmel több sikerélményt sikerült gyűjteni, persze a súlyzózást közben sem hagyva abba. Így aztán sikerült is 100 kg-mal való teljes guggolás végzése közben jó kis gerincsérülést szenvedni, ami rendszeres időközönk ki is újult, lehetetlenné téve bármilyen edzést. Ezen a ponton kénytelen voltam a jóga felé fordulni, hogy rendbehozzam az elrontott gerincemet. A Yesudian-könyvek alapvető hatha-jóga gyakorlatait mindennap végezve 1-2 hónap alatt teljesen sikerült regenerálni a derekamat, és közben rá is ‘kattantam’ a kellemes meditatív tudatállapotra, amit a gyakorlás okozott. Amikor már kezdett egy kicsit ‘kevés’ lenni a hatha-jóga (persze csak a saját korlátozott repertoárom miatt), véletlenül letöltöttem egy Ashtanga videot, és azonnal tudtam hogy ez kell nekem,szerelem első látásra. Lenyűgözött az erő és a kiegyensúlyozottság azokban a pózokban, amelyeket szinte lehetetlennek tartottam kivitelezni. Azonnal elkezdtem a tanulást, és minden nap egy gyakorlattal továbbmentem a sorozatban. Azóta eltelt néhány év, és a lehetetelennek tűnő gyakorlatokból egyre többet sikerült megcsinálni. A folyamatos fejlődés hatására mára azt gondolom, hogy néhány éven belül az összes Ashtanga jóga sorozatot végre tudom majd hajtani egy szép napon. És amit még fontosnak tartok megemlíteni: az Ashtanga gyakorlatok és a sok Uddzsai légzés hatására elkezdtek fejlődni a korábban reménytelennek tűnő testrészeim is: a vállam, a lábaim, és nem utolsósorban kikockásodott a hasizmom is, ami korábban bármennyi edzés hatására sem látszódott, mivel a derék- és hastájékon lerakódott zsír eltakarta. A jógával annyi kalóriát égettem el, hogy bármiből bármennyit ehettem, és közben mégis zsírt vesztettem, miközben izmok jelentek meg ott, ahol korábban csak csontot lehetett találni.


Hogyan lehetséges ez? A genetikánk megváltoztatható a jógával? Aligha. Mégis, a fizikai (durva)test mögött láthatatlanul jelenlévő finomfizikai testen tudunk javítani a légzéssel felvett és irányított prána segítségével, megszüntethetjük az energia-áramlás útjában álló gócokat, ami elvezet oda, hogy a genetikai potenciálunkon belül elérhessük a legkiegyensúlyozottabb, optimális alkatot. A hosszú izom egyben szép is, és a sok nyújtás a légzéssel kombinálva mintegy belülről feszíti ki az izmokat, amelyek szépek és természetesek lesznek. És ez még csak a fizikai hatás, a láthatatlan, pszichés és lelki fejlődés még ennél is többet ér. Csak folytassuk a gyakorlást, örömmel és türelmesen.

Practice, and all is coming. (K.Pattabhi Jois)

Reklámok

6 thoughts on “Vékony vagyok, de hódítani akarok

  1. jajj mikor fog rólam észrevétlenül leolvadni a zsír? mióta astangázom, állandóan ehetnékem van, híztam is 4 kilót…:(

    • hát, ha mindennap gyakorolsz, és még mellé kicsit mást is, kerékpár stb., akkor tuti leolvad minden fölös súly. ja, valami nagyon fontosat elfelejtettem: a légzést! ha a légzés nem megfelelő, felszínes, akkor nem történik meg aminek kell. a bandhák használata is fontos, mert ha nem képződik belső hő, akkor nem közel sem olyan hatékony a gyakorlás. gondolj arra, amikor szalonnát sütsz (már ha sütsz), és a hőtől olvad a zsír. ha nincs tűz, nem olvad ki a zsír sem. így vagyunk ezzel mi emberek is… 🙂

  2. heti ötször gyakorlok, melegben, de még csak pár hónapja, úgyhogy nyilván tele vagyok hiányosságokkal, de remélem nyárra zsírmentes, jógaistennős testem lesz 🙂
    és remélem hamarosan az órák utáni ehetnékem is köddé válik!

    • heti ötször – pár hónapja, ez azért nem semmi!
      biztos hamarosan eléred a vágyott alkatot, de az éhség nem fog elmúlni 🙂

    • Mit akarsz elérni a fogyással? Ha azt szeretnéd hogy jobban menjenek a gyakorlatok, akkor ahhoz gyakorolni kell, teljesen normális alkatú vagy, ilyen alkattal rengeteg mindent el lehet érni jógában (is). Ez nem testépítés, fitnesz, vagy rsg stb. ahol a külső sokat számít. Ha meg a kinézet miatt aggódsz, akkor végképp nem értem, a férfiak ugye a gömbölyű nőket szeretik (szerencsére vannak akik a soványakat is, különben nem lett volna senkim eddig)tehát akkor híznod kell. Vajon jobban éreznéd magad a bőrödben, pozítivabb lenne az önképed ha állandóan deszkának, gebének, botsáskának, csontkollekciónak, fiúnak, piszkafának, ruhafogasnak, zörgő csontúnak, múmiának, girnyáknak, gereblye-nyelűnek, atomgirhesnek definiálnának gyerekkorodtól kezdve? Persze mondhatod hogy nem akarsz annyit fogyni de én úgy látom ma már az átlag (nem én) alkatú nőket is így nevezik plusz a nők úgy látom ritkán fogynak le annyi kgt és pont ott ahol szeretnék. Ha meg mégis sikerül, akkor kitalálsz majd mást, ami miatt elégedetlenkedhetsz. Alapjában véve mindig lesz vmi amit meg akarsz változtatni a külsődön.

  3. Tetszik a cím. Az ember állandóan körül van véve a számomra érdektelen, fogyással foglalkozó cikkekkel, reklámokkal stb, főleg a nők szemszögéből. Jó férfigondolatokat is megismerni.

Vélemény, hozzászólás?

