A yogi's Blog

Pórffy Csaba jóga blogja

Jóga és kismama-élmények

Hozzászólás

Nagyon örültem hogy első kézből kapok visszajelzést a témában. Bemásolom Imola tapasztalatait, nagyon tanulságos. Ha bármi olyan lenne ami érdekes lenne, és kiváncsi lennél rá, akkor örömmel Imola örömmel válaszol a kérdésedre 🙂

“Amikor említetted, hogy esetleg írjam le a tapasztalataimat akkor jutott eszembe igazán, hogy elgondolkozzam a jógával való összefüggéseken. Nem tudom, hogy ki hogyan éli meg. Biztos mindegyik “mama” máshogy éli meg az anyaságát, főleg a szoptatást. Önmagában véve hihetetlen dolog, hogy az ember a saját testéből, a saját energiáiból táplál egy kis “palántát” aki cseperedik és cseperedik ettől. Lilussal elég hamar kialakult egy saját energiakörünk. Amiben tudtam-tudom mikor lélegzik, mikor ébred és mikor mozdul meg. Ez egy rettentően furcsa állapot. Mintha egy teste lenne az embernek, két lélekkel. Közös állapotok, és mégis más élmények. És mint minden, ez is kettős élmény. Egyfelől egy csoda, de ebben rettentően ki tud merülni az ember, és nem kicsit érzi, hogy elhalványul, hogy lemerül. És a szoptatás kifejezetten energiaodaadó dolog.(Az elején azt éreztem, hogy kb. kifolyik belőlem az élet). Valószínű én a nehezebb utat választottam, éjjel-nappal etettem-etetem. (Vicces, mert alkatilag azt mondták, hogy nem is lesz anyatejem, és pedig lett :)) Amikor elkezdtem jógázni elkezdtem megint a saját testemben lenni, a saját jelenemmel barátkozni, legalább arra a pár órára. Eközben észrevettem, hogy sokkal több tejem lesz mire hazaérek. És mindemellett sokkal zsírosabb is, táplálóbb. Onnan tudom, hogy fejtem előtte és utána is, és szemmel látható volt a különbség. Az anyatej rettentő szenzitív dolog. (Mielőtt eldöntöttem, hogy egyedül fogom inkább felnevelni a Lilust, a sok negatív dologtól majdnem elapadt a tejem). A döntés és a jóga egy időre datálható, és vissza is jött a tej 🙂
A fordított gyakorlatoknál néha érzem, hogy feszít a mellkasomnál, és utána nehezebben megy a légzés, gondolom az áramlási irány változása miatt. De a meditációnál általában hihetetlen jó élmény, nagyon kellemes forróságot szoktam érezni, és olyan mintha egy belső folyó áramlana belül. Hihetetlen élmény, nagyon szívmelengető. Teljesség-érzet. A többi gyakorlatnál nem érzek különös különbséget, csak mondhatni az “egom” 🙂 aki tudja, hogy táncosként azért illene egy szép hidat csinálnom minimum..de majd idővel…Egy biztos, hogy szülés óta nincs kétségem, hogy van gyökérzárja az embernek.:) Nagyon érdekes, hogy a középpontba nő a baba, és ettől a súlypont is megváltozik. (A szakdolgozat kapcsán ástam magam ebbe bele). És tényleg olyan érzés lesz a szülés után, mintha egy szottyadt lufi lenne az ember azon a részen. Energetikailag is. 🙂 Most ebbe a képzeletbeli “középpontba” gyűjtögetem az energiát, és keresem a személyes jelenem. A mozgás felől haladva befelé..hátha…”

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

