A yogi's Blog

Pórffy Csaba jóga blogja

A Fru-jelenség

1 hozzászólás


„Nem mindenki, aki azt mondja nékem: Uram! Uram! Megyen be a mennyek országába, hanem aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát.”
Na, Fruzsi aztán nem mondja! Már a legelső közös jógaóra után elkezdte lesimítgatni az éleket az ászanáimról és a tanításhoz való hozzáállásomról is. Ez sokszor fájdalmas és egóba vágó volt, de nagyon hasznos és termékeny is. Hadd osszam meg ezennel Fruzsi történetét.

A Mester utcai Központ legelső Ashtanga óráján jelent meg január 11-én. Aznap nagy izgalomban voltam, a terem formába hozása lefoglalta minden koncentrációmat, sok új ember beesett, és fontos volt hogy a régiek is pozitív első benyomással távozzanak. Kicsit túlpörgetett állapotomban mégis feltűnt, hogy a másik sor vége felé az egyik lány milyen szép pózokat vág ki. Meggyőződésem szerint a lefelé néző kutya póz szinte mindent elárul egy ember jógájáról. Mondhatom ezt azért, mert többéves gyakorlás után is érzek hiányosságot a sajátomban, ez az egyszerűnek tűnő póz igen nagy mélységeket rejt, mint pl az alapállás. A lábfejek, a derék helyzete, a vállak, a lapocka, a nyak, a csukló, ujjak, mindegyikre figyelni kell egyidőben, és ha csak az egyik is elmozdul, a többi testrész követi a renegátot.

Sikerült néhány gyors és alapos pillantással felmérni a lányt jógaügyileg, őszintén szólva kevés jóga iránt elkötelezettebb embert láttam életemben. Kedves halak lány lévén könnyen átitatódott a központ a személyiségével, és pár nap múlva már Pilates-órákat tartott reggelente és délután is. Ahogy barátkoztunk, szép lassan kezdett tükörként funkcionálni, mind a gyakorlásomat, mind a tanítást illetően. (Megjegyzés: még soha nem néztem meg egy tanár óráját sem, akit felvettem a központba dolgozni, mindig az adott ember személyiségét figyeltem, és még soha nem kellett csalódnom.)
Fruzsi a legjobb Pilates oktatásban részesült, táncosként is fejlett testtudattal/mozgáskultúrával bír. Jóga-megközelítése különbözik az enyémtől. Nekem meditációs hátterem volt az Ashtanga előtt, amely klasszikus jóga, és túlnyomó részt a jógalétra ötödik fokával kezdi a gyakorlást (pratyahara/dharana/dhyana). A tantrikus jellegű Ashtanga az ászana és a pránájáma felől közelít, az ászana Fruzsi erőssége, olyan nüansznyi kis dolgokat is azonnal kiszúr, hogy pár hónapos együtt gyakorlás után kezdek az Iyengar órákon unatkozni, mert nem hallok újat az adott ászanáról. Na, jó biztos lehetne azért még rengeteget tanulni, de az alapok elmélyítésében rengeteget lehet meríteni Fruzsi metszően éleslátó kritkáiból.


A pilates rendszer iránti elismerés is az ő órái révén alakult ki bennem, erről már írtam korábban. Örömömre és büszkeségemre szolgált, hogy a legújabb darabban amiben táncolt (Megazadam), segíthettem a szólója koreografálásában, amely főleg az imádkozó sáska kung-fu elegáns formagyakorlataiból táplálkozott (részlet itt)
Ha addig ki nem nyírjuk egymást, ősztől új, saját fejlesztésű óratípusokkal fog várni mindenkit a Központban. Érdemes járni az óráira, mert technikailag és emberileg is nagyon jó tanár, túlzás nélkül állíthatom: egyszerűen népszerű az óráira járók körében.

Reklámok

One thought on “A Fru-jelenség

  1. :)))
    Koszonom , te draga ember, hogy tanithatok nalad es koszonom szepen az elismeresedet es tamogatasodat is… Orulok ,hogy vegre megtalaltam a helyem, nagyon szeretem a munkam…
    A mi talalkozasunk meg volt irva a nagykonyvben es mar vartalak is nagyon 😉 Tukrom, tukrom ,mondd meg nekem….ooooooh es meg is mondod! Sokat tanultam magamrol toled,meg azt is ,amit annyira azert nem akartam;) Es rengeteget a tanitvanyoktol!
    Szoval koszonom tenyleg ezt a bejegyzest, nemsokara latlak!

Vélemény, hozzászólás?

