A yogi's Blog

Pórffy Csaba jóga blogja

Jóga és egészség 2. Gerinces dolgok

Hozzászólás


Az egyik kedves tanítványom tollából/billentyűzetéről idézek:
Ha valakinek hasonló problémája van, jógára fel! 🙂

“Sajnos tinédzser korom óta szenvedek egy un. Scheuermann-féle hát betegségben, a hátam közepén a gerinc mentén kialakult egy nagyobb púp. ami fájdalmat idéz elő. Sajnos ez már odáig fajult, hogy már naponta jelentkező fájdalmaim voltak, nehezemre esett egy helyben ülni, nem mindegy milyen pózban feküdtem az ágyon stb.

Mivel hosszú évekig nem foglalkoztam vele, ugyan sportoltam (kosárlabdáztam 18 évig NB I illetve NB II-ben ) de kifejezetten gerinc gyakorlatokat nem végeztem. Az úszás sem segített sokat a problémán, valamelyest enyhítette a fájdalmat de szignifikáns változást nem hozott. Próbálkoztam a Thai masszázzsal is, ami segített egy picit, de hetente többször kellet volna alkalmazni,és hát sajnos ugye itthon ez elég drága.

A klasszikus orvoslásnak csak végső esetben vagyok a híve, akkor amikor már elkerülhetetlen, ezért próbáltam találni valami természetes gyógymódot ami talán enyhíti a fájdalmakat és segít a gyógyulásban.

Így jutottam el egy Budapesti nagy hírű kiropraktőrhöz aki az első alkalommal egy kis előadást tartott a kiropraktika tudományáról (a szakirodalomnak már előtte utána néztem a neten) majd megmérték hőkamerával a gerincem 2 oldalán lévő eltéréseket, megnézték egyforma hosszúak-e a lábaim. Végre bekerültem hozzá, 3x megropogtatott a nyakcsigolyámon ill. a hátam közepén és vége volt a kezelésnek.

Közölte, hosszútávon kellene hozzá járni, hogy valamelyest segíteni tudjon, bár ez a betegség nem igazán gyógyítható legfeljebb enyhíthető. Kérdeztem és mi van ha elkezdtem jógázni, erre azt válaszolta talán 20 év múlva segít valamit!!

Nos itt verte ki a biztosítékot, annyira feldühített, hogy a borsos tiszteled díj kifizetése után soha többet nem mentem vissza és elhatároztam lépni fogok saját érdekemben. Egyre viszont még ott rájöttem. senki nem fog meggyógyítani hacsak én nem segítek magamon!! Bár a kiropraktikában továbbra is hiszek de a lehetőség szerinti mindennapi jóga az az igazi:)) na de erről majd később.

Így hát elkezdtem Body Art-ra ( a gyógytorna, jóga és a japán Do In keveréke ) és először hatha jógára járni ami után iszonyúan fájt a hátam,majd később néhány hét múlva azt vettem észre enyhült a fájdalom. Aztán találtam rá az Asthanga jógára, na akkor éreztem ez az én irányzatom.:)) Úgyhogy valszeg Neked köszönhetően – hiszen a guru* személye is fontos – azóta is imádom, most már 2-3 hónapja jógázom és látható javulás tapasztalható a hajlékonyságomban, enyhült a fájás a hátamban.

Szóval sok köszönet kedves kiropraktőr:))
No így jutottam el az Asthangához:)) ”

* esetünkben a guru titulus enyhe túlzás 🙂

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

