A yogi's Blog

Pórffy Csaba jóga blogja

Berlin 2.

Hozzászólás

day3
Reggel 6-kor már ültünk, kb. 8-an a huszonvalahány emberből, hiába, korán kelni nem a legnépszerűbb dolog. Meditáció után jó kis Ashtanga gyakorlással folytattuk, utána reggeli, és végre itt a tanfolyam, ami külön bejegyzést érdemel. Bali olyan részletességgel adja át az anyagot, hogy még úgy is füstöl a fejem és a toll a papíron, hogy részletekben más sok dolgot hallottam/láttam korábban. A legjobb a közös gyakorlás, ahol fele időben élvezhetjük a sok ingyen-masszázst 🙂 Nem kertelek: nagyon nehéz a Thai masszázst jól csinálni, de mint mindenben, itt is a gyakorlat teszi a mestert.

Este még elmentem Andrea Lutz Ashtanga stúdiójába, ahol nem ő vezette a gyakorlást, így 15 euróért végül is gyakorolhattam egy jót, ha már ott voltam, megcsináltam az összes vinjászát, és a tanár nénitől, aki éppen babát vár, kaptam néhány finom igazítást. Az igazi kihívást inkább a berlini közelekedés és tájékozódás jelentette, de végül szerencsésen odértem, és vissza is. A 7 órás kezdést a berliniek rugalmasan értelmezik, én rohantam nehogy elkéssek, ők negyed 8 körül kezdtek szállingózni. Oda a híres német megbízható precízitás 🙂 Mind a 6 másik résztvevő nő volt, érdekes, hogy a masszázson viszont a fele a társaságnak fiú. Nagyobb várakozással nézek egy csütörtöki vezetett 2. sorozat elébe, ami egy másik stúdióban lesz. Az esti második jógázásnak köszönhetően viszont alig bírtam elaludni, ami azért kár, mert fél 6-kor van ébresztő.

A vendéglátóinkról is szeretnék néhány szót ejteni: többségükben huszas éveikben, 30-as éveik elején járnak. Kicsit más a kisugárzásuk mint hasonló korú magyar kollégáiknak. Érezni lehet, hogy a mindennapos taposómalom, a küzdelem a megélhetésért nem nyomják meg őket annyira, mint a magyar fiatalokat, jókedvűek, lazák, tudják hogy ha kicsit dolgoznak akkor meg fognak élni belőle, nem szoronganak a hó végi számlákon. Ugyanakkor nem is élnek nagy lábon, rozzant bicikliken közlekednek, a lakásban saját kezűleg festett falak, lepattant berendezés, de mindezt körüllengi a könnyedség légköre, nincs olyan sok stressz. Azt érzem, tudatosabban élik az életüket, organikus vega kaján élnek, a szemetet szelektíven gyűjtik, és odafigyelnek egymásra. Azt hiszem otthon is ez a tendencia, csak éppen egy fél generációval le vagyunk maradva, már ami az átlagot illeti, de azt hiszem hogy a dolgok természetéből fakadóan mi is utolérjük őket, ők pedig még tovább fognak fejlődni. Szomorú ilyet leírni, de Magyarországon szó szerint ki kell halnia egy olyan generációnak, amelyik zsigereiben hordja még a múltat, tehát a mai 50-esek helyén a mai 30 éveseknek kellene ülnie, de nem 20 év múlva, hanem most azonnal, és akkor elképzelhető hogy lenne bicikliút, környezetvédelem, bio-élelmiszer, fenntartható fejlődés, jógaoktatás az iskolában, meg ilyenek.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

