A yogi's Blog

Pórffy Csaba jóga blogja

Berlin 3.

Hozzászólás

day5 – minden rosszban van valami jó is 🙂

A mai masszázsolás után lélekszakadva elrohantam a jógastúdióba, amit már korábban kinéztem, hogy kettes sorozat van vezett óra, de elnéztem az órarendet, és nem hatkor kezdődött, hanem h8-kor, ráadásul a stúdióban is rosszul mondták, hogy menjek vissza holnap, mysore óra lesz, még nem tudom, lehet h elmegyek rá. De ez csak itthon derült már ki, amikor megnéztem a honlapot, persze dúltam fúltam magamban, a többiek elmentek kajálni. Én is magamhoz vettem némi táplálékot a megszokott török büfében (3 nap után már törzshelyei vannak az embernek egy idegen városban is), és így leülhettem írni nyugiban.

Kell a töltődés, egy kis idő egyedül, mert az egész napos meditáció-jóga-thai masszázs tanfi, rengeteg emberrel körülvéve, angolul kommunikálva, erőteljesen próbára teszi az idegrendszert. Nem panaszkodásképpen mondom, hihetetlenül jó az egész, amire ki szeretnék lyukadni, az maga a Thai masszázs. Korábban már több bejegyzésben is kitértem a Thai (jóga)masszázs kiválóságaira, és ezek az élmények csak elmélyülnek most, a tanulás során, ahogy egymáson gyakorolunk nap mint nap. Ez tulajdonképpen jóga, nem más. Hogy miért?

Thai létra:
Először is javítja a testtartást. Nemcsak a pánciensét, hanem a terapeutáét is! Emlékszem, korábban mindig, ha masszíroztam valakit csak úgy amatőr technikával, pár perc után már szúró fájdalmat éreztem valahol, a derekamban, lábamban, vállakban etc. Itt a tanfolyamon megtanuljuk helyes testtartással végezni a kezelést. Végső soron muszáj hogy a kezelés mindkét félnek jó legyen és örömteli, ha terapeuta beleszakad a kezelésbe, az a páciensnek sem lehet jó. Ugyanúgy csodálom Balit ahogy bemutatja a technikákat, mint a szuper-jógatanárokat, akikre látszólag nem hat a gravitáció, és játszi könnyedséggel hajtják végre a lehetetlennek tűnő gyakorlatokat is. Bali is láthatóan csak a minimális energiát használja fel, csak a lehető legkevesebbet mozdul, az egész testét felhasználva, és a központból (hara) dolgozva. Egy kb. egyórás kezelés alatt rólam szakad a víz mint egy versenylóról, Bali viszont nem nagyon erőlködik. De mint minden, ez is gyakorlással fejleszthető, és ha az ember képes ráérezni arra az örömre, amit a masszázs adása nyújt, akkor nem úgy fog hozzáállni hogy jaj de utálok gyakorolni, de hát muszáj, hanem úgy fog hozzáállni: de jó, megint gyakorolhatok. Én is így vok vele itt, jobban esik gyakorolni a többieken, mint alanya lenni mások gyakorlásának. Visszakanyarodva: testtartás kipipálva, tehát megvan az Ászana.

A légzés is alapvető fontosságú, figyelni kell a páciens légzését, és hozzáigazítani a mozgásunkat és saját légzésünket is. Tehát a Pránájáma is kipipálva. Pratyahara. Ugyan itt nem kizárólag befelé történik a koncentráció, mert éberen figyelni kell a páciens minden apró külső-belső rezdülését, de ez a figyelem olyan minőségű, hogy a kezelés adó szinte eggyéválik a kezelést kapóval, és minden más, külvilágbeli dolog, hang, látvány kívülkerül a figyelmen, és teljes összpontosítássá koncentrálódik, így megvan a Dhárána is. Az elme hosszú percekre vagy másodpercekre teljesen kikapcsol (Dhyána), ahogy a kezek és a test végzik a mozgásukat, folyamatos szünet nélküli áramlásban, ezért a Thai masszázs a legjobban az Ashtanga jógához áll közel. Valóban egy felsőbb tudatállapotba kóstolhatunk bele ilymódon, átélve az Egy-ség élményét (Szamádhi). Hozzá tartozik még, hogy ebben a szervezetben a tanárok vegetáriánusok, és gyakorolják a meditációt és az Ashtanga jógát is, mert nagyon fontos, hogy milyen energiákat közvetít aki a kezelést végzi. Így bezárul a kör, teljesül a Jáma és a Nijáma is, vagyis a teljes Jógalétra.

Mantrája is van eme spirituális gyógyításnak:
The Traditional Mantra of the Thai Healer in Honor of Jivaka Komarabaccha (Jivaka Wai Khru)

OM NAMO SHIVAGO SIRASA AHANG KARUNIKO
SAPASATANANG OSATA TIPAMANTANG
PAPASO SURIYAJANTANG KOMARAPATO PAGASESI WANTAMI BANDITO SUMETASO A-LOKA SUMANAHOMI
PIYO-TEWA MANUSANANG PIYO-PROMA NAMUTAMO
PIYO-NAKA SUPANANANG PINISRIYONG NAMAMIHANG NAMOPUTAYA
NAVON-NAVEAN NASATIT-NASATEAN
A-HIMAMA NAVEAN-NAVE NAPITANG-VEAN NAVEANMAHAKO
A-HIMAMA PIYONGMAMA NAMOPUTAYA
NA-A NAVA LOKA PAYATI WINASANTI

Om Namah Shivaya – Om Namah Shivago, senki sem fogja megmagyarázni hogy a kettő nem ugyanaz. OM 🙂

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s