A yogi's Blog

Pórffy Csaba jóga blogja

108

Hozzászólás

A tegnap esti gyakorlás, 108 Napüdvözletről egy beszámoló, nekem nagyon tetszik, Osi tollából (billentyűzetéről):
Köszönet mindenkinek aki eljött!

“Beléptem A Központba. Csak ámultam milyen otthonos, melegség és pozitív energiák sugároznak. Átöltöztem. “Na nyomjuk a 108-at!” Egy magas nagyon izmos srác, kikovetelte, amit talán mindenki titkon, vagy nem titkon szeretett volna, hogy oltsuk le a villanyt és gyertyafénynél jógázzunk. Ez is megvolt. “üljön mindenki keresztezett lábakkal és csukja be a szemét!” Elhangzott a mondat. Elkezdődött. Hirtelen villámlás, hatalmas morajlás az égből és eleredt az eső. Izgalom és túlfűtöttség volt bennem. Kicsit úgy éreztem magam mint egy kisgyerek. Most először volt az, hogy nem Csaba figyelmeztetésére mosolyogtam jógán, anélkül, hogy valami poén hangzott volna el. Szakadt a nyári zápor, dörgött és villámlott. Én meg mosolyogtam és libabőrös lett a hátám. Azt éreztem, hogy itt vagyunk ilyen sokan és ugyanazért, hogy valami nagy dolgot vigyünk véghez, magunkért és ebbbe csodás kis jógateremben gyűltünk össze, hogy ezt megtegyük. Csináljunk 54 A és 54 B napköszöntést. Amig ez végigpörgött az agyamon, még több okom volt mosolyogni. Már belül is és az egész testem mosolygott. Aztán jött az, hogy felállunk, szív chakra előtt a két tenyér és kezdődik. Olyan volt mint valami nagy gőzgép ami hőt termel. Ilyen egységben működni ashtangásokat nem láttam (ez valószínű az én mulasztásom), de ami a lényeg, hogy tetszett, erőt adott és csináltam mint egy gép.Az “A” végén elkezdődött egy megállíthatatlan orrfolyás nálam, amivel a 108 kör végéig nem tudtam mit kezdeni. Izzadtam nagyon, az én pitta testtípúsom dolgozott rendesen, legalábbis nem csalt meg. Időközben lekerült a pólóm amit később zsepinek használtam. Egyszer csak hallok egy halk puffanást, valaki feljajdul. Megijedtem, hogy most mi van? Megállunk? Vagyis ki fog megállni?Ránéztem Zsuzsira. Töretlenül folytatta. Aztán meghallottam Csaba, bíztató ám nem túlaggódó hangját. Mondott valamit, amit vagy nem hallottam vagy már nem emlékszem. Megnyugodtam. Csináltam tovább, próbáltam Zsuzsit aki velem szemben volt követni. Nagyon sokat segített a töretlensége. Sokszor magamhoz képest csaltam, néha az orromból távozó nedvesség miatt a számon vettem levegőt. Az nagyon visszavett a kedvemből, de csináltam tovább, mint a gép. A “B” nagyon meghajtott, sokszor összezavarodtam és sokkal lassabban került hozzám a szobrocska mint az “A”-nál. Amikor viszont odakerült, akkor undokul raktam tovább, mintha sakkban királynőt ütöttem volna. “Minek ezt itt rakosgatni, tökre összezavar!” Mondom magamba. Ahá! Összezavar bizony! Ezt mintha már hallottam volna valahol.Láttam közben, hogy sokan leülnek, fekszenek. Azt gondoltam…de nem! Nekem csak magamat van jogom kritizálni. Így is van ez jól. Ez az egó ez mindenbe beleüti az orrát, főleg akkor amikor semmi dolga nincsen. Csaba: “Nincs sok hátra!” “Most már tényleg nincs sok hátra!””Már nagyon kevés van hátra!” Én: “Mégis mennyi!?” Ingerült voltam a fáradtságtól, de vettem két mély lélegzetet és kifújtam ezeket az energiáimat és csináltam tovább. Vége! Vége? Vége! Nem hiszem el! Mindenem remeg. Ülünk. Csendben. Nem mosolygok, sem a számmal, sem a testemmel. Csak vagyok. Nincsen semmi és senki. Én vagyok egy piciny kis energia.Egy nagyon piciny energia. Amennyi maradt. Rövid megosztások,hasznosak és néhol már bölcsek, én viccelődök. Palacsinta…hmmm. Valami kis piros gyümölcsös paszta van benne. Mintha most ennék először életemben. Remeg még mindig a testem. Jógáztam. Ma. 108 kör napköszöntőt. Köszönöm neketek!”

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

