A yogi's Blog

Pórffy Csaba jóga blogja

Mikor gyógyulsz már meg?!

Hozzászólás

Ezt a kérdést hallgatom egynéhány napja, napjában többször is, mivel megfáztam. Igen, be kell vallanom, náthás lettem, el van dugulva az orrom, és néha ki is fújom papírzsebkendőbe..
“Dehát te jógázol!”-hallgatom ezt is, “hogy lehetséges hogy mégis ilyen ‘beteg’ lettél?”. Hogy ne kelljen mindenkinek külön elmondanom hogy is van ez, leírom inkább itt 🙂

1. A jógázás nem egy univerzális csodaszer. Nem orvosol varázsütés-szerűen több dolgot sem, pl: fogfájás, kartörés, vakbélgyulladás. (a sor szabadon folytatható)
2. A jóga tudatosságra tanít
Ebből fakadóan nem baj ha megfázok, mert tisztába vagyok vele, hogy ez nem más, mint a szervezetem jelzése. Miért jelez a szervezet? Esetemben azért, mert nem hagytam neki elegendő időt pihenésre az utóbbi időben, finoman szólva egy kicsit kizsigereltem, akár a bankok a devizahiteleseket. Ez megint csak nem probléma, hiszen ezt is tudatosan tettem, ennyi és ennyi tennivalóm volt, meg kellett csinálni, kész. Ha sokat iszik valaki este, tisztában van vele hogy másnap esetleg fájni fog a feje, nincs benne semmi különleges. Majd elmúlik, akárcsak a nátha.

A másik dolog amit meg akartam említeni: a sietség. Sietség=stressz. Senki se gondolja hogy hajlandó vagyok önként stresszelni magamat azzal, hogy siettetni próbálom a gyógyulást. A szervezet majd tudja, hogy mikor elég. Amit én tehetek az ügy érdekében: biztosítom a megfelelő mennyiségű/minőségű pihenést a szervezetemnek. Táplálkozásomat is módosíthatom az ügy érdekében, a böjt, a kevesebb táplálék mozgósítja a szervezet rejtett tartalékait. Spéci kiegészítőket is alkalmazok: Yogi Elixírt, és ginszenget. De a LEG-fontosabb: a türelem. Egyszerűen kivárom amíg magától helyreáll az egyensúly. Megteremtem a feltételeket, de nem kényszerítem a testemet, semmire. A siettetés, a kényszerítés jóga-ellenes. Szép napot és jó egészséget mindenkinek!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

