A yogi's Blog

Pórffy Csaba jóga blogja

Egészség = Ügy

Hozzászólás


Érdekes oldalak találhatók, és videók is arról az interneten, hogy rongálják tudatos tervezéssel egészségünket a multik, a kormányok, és egyéb összeesküvés elméletek tömkelege vár.

Nem mondom hogy nem igaz, mit lehessen tudni? Voltak már korábban is hihetetlen dolgok a világtörténelemben, népirtás, háborúk, éhínség, mind a mai napig. De ha igaz akkor mi a kiút? Hogyan nyerjük vissza egészségünket? Háromlábú székhez hasonlíthatnánk a dolgot.


1. Rendszeres testmozgás
Ebben jó ha van többféle típusú, pl. aerob és anaerob, lassú izometrikus, és robbanékony jellegű mozgás is. Hetente 3-5 alkalom már gyönyörű, a kettő még elfogadható, az egy alkalomból hamar vagy több, vagy nulla alkalom lesz. A Hatha-típusú jógák a pózok és a légzőgyakorlatok miatt szintén szuperek, de nem árt valami kiegészítő mozgást beiktatni a sok nyújtás/tekergetés ellensúlyozására. A jóga amiatt speciális, hogy beindítja és felerősíti a test méregtelenítő folyamatait. Tekintve hogy a levegő, a víz és föld is egyre szennyezettebb, a méregtelenítést nem szabad elhanyagolni. Kundalíni, Ashtanga, Bikram jóga, mind hatásos méregtelenítő eszköz.


2. Táplálkozás
Könnyű elveszni a paleo, vega, vegán és egyéb táplálkozási rendszerek ellentétes tanácsai és tilalmainak útvesztőjében.
Csak néhány alapelv amit én igyekszem betartani: piacon vásárláskor őstermelőket keressünk, és nem a szupernagy, modell-szépségű zöldséget-gyümölcsöket vásároljuk, hanem a természetes külsejű (értsd: kissebb, csoffadtabb) darabokat. Sajnos ma már gyakran a ‘nénik’ is nagybani piacról beszerzett külföldi, nagyüzemi termesztésű cuccot árulnak, ezeket érdemes kiszűrni.
A bio-termékek elvileg jók, bár itt is könnyű hamisításba belefutni,az áru származását szinte lehetetlen ellenőrizni.
Egyszerre ne együnk túl sokat, és lehetőleg egyszerre egy, max 2 féle ételt együnk az emésztési folyamat optimalizálása érdekében. Heti egy böjtnap (gyógyteával, max. nyers frissen préselt levekkel) szuper. Jó minden ami keserű (a szervezet lúgosítása miatt) Mi még? Ne együnk amíg még nem emésztettük meg az előzőleg evett ételt, a közérzetünk is jobb lesz tőle. Ja, és ha fogyni akarsz, egyél kevesebbet 😉 Egyél fűszernövényeket, kevesebb sót, ja, és igyál rendesen vizet. Napi 2 litert minimum.


3. Pihenés
Ha mindig csak rohanunk, soha nem pihenünk, a szervezet jelezni fog, ez is sok emberre érvényes manapság. Túlóra. másod, harmadállás, csúcsforgalom, folytassam? Pihenj! Személy szerint kötelezővé tenném a mindennapi sziesztát. Az olasz és görög kollégák tolják, és tovább is élnek egészségesen mint mi. Nem idegesítik magukat feleslegesen az államadósságon, sziesztáznak rendületlenül 🙂

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s