A yogi's Blog

Pórffy Csaba jóga blogja

Bánovics Marcsi és a jóga

Hozzászólás

Néha szoktam idézni is jógával kapcsolatos irásokat. A mostani különösen figyelemreméltó abból a szempontból, hogy egy nehéz élethelyzetet követően született. Olvassátok szeretettel Marcsi blogját is.

BMarcsi
“Én, és a mozgás, azaz a jógával való megismerkedésem története. 🙂
A varratszedéstől számítva négy hétig vagyok eltiltva minden nemű megerőltetéstől, sportolástól, sőt még a házas élettől is..Lássuk csak, nos akárhogy is számolom, akkor van még három hét.

Nem sokkal a műtét után bevallom még nem is hiányzik az intenzív mozgás, igazából már azt is fejlődésnek könyvelem el, hogy újra kiegyenesedve járok, és fel tudok kelni az ágyból őrjítő fájdalmak nélkül.

Amikor bevonultam a kórházba tél volt, és amikor kijöttem pedig nyár fogadott. Ez szuper hír, bár a szívemnek kicsit megnehezíti az ágyban fekvést, de szerencsére az agyam tudja, lesz ez még így sem.

Gyerekkoromban nem volt annyi sportolási lehetőség mint most van, bár szerencsére a számítógép, és a videójátékok sem örvendtek ekkora érdeklődésnek. Én amolyan grundos gyerek voltam, állandó mozgásban. Fogócska, bújócska, ugrálókötél, ugróiskola, gumizás, biciklitúrák, őrületes focimeccsek, tengóbajnokságok. Anyukám, csak kiszólt az első emeleti ablakunkon, hogy: “Marikaa, Fecóó gyertek kééész az ebéd” amire namármost ha nem palacsinta, vagy túrógombóc volt az asztalon, megindult az alkudozás:”anyuu majd megeszem este, most inkább dobj le szalvétában májkrémes, vagy lekváros kenyeret!” 🙂

Még azt a kis időt is sajnáltam a játék elől, amit az evéssel kellett tölteni. Mennyivel jobb volt, a kedvenc törzshelyünkön, az általunk csak királyfaként említett óriási akácfa tetején elfogyasztani azt az ominózus, nagy nehezen kialkudott szendvicset. Imádtam.

Látszik, hogy két hete nem eszem csak pépeset, mert már a gondolataim el is kalandoztak az evés irányába, holott a sport az amiről írni akartam. 🙂

A játszótér fokozatos elhagyása után hiányzott a mozgás, így kötöttem ki egy aerobick teremben, ahol heti 3 alkalommal dolgoztattam meg a kis testem, és ugráltam ki magam. A sok költözésnek is köszönhetően, rengeteg edzőtermet, és rengeteg sportformát kipróbáltam. A steppaerobicktól, a spinningen át, a capueraig minden jöhetett, ami dinamikus volt. El-el kukkantottam egy pilatesre, vagy gerinctornára, de annyira pörgős életet éltem, hogy ezeken az órákon úgy éreztem megállt velem a planéta, és a feszültség kiadására sem találtam megfelelőnek.

2010 környékén két hónapot indiában töltöttem, akkor találkoztam először a jógával. Jókor, jó helyen, ugyanis abban a környezetben meg is tudott érinteni. Ekkor már igencsak kerestem önmagam, és az élet értelmét, és éreztem a jóga visz közelebb a megoldáshoz!

Hazaérve kerestem a lehetőséget, hogy folytassam. Tél volt, így a bikram jóga volt az amit először kipróbáltam. Nyári gyerek vagyok, és szinte fizikai fájdalmat tud okozni a csontig hatoló hideg. A melegben jógázás, míg kint röpködnek a mínuszok nekem maga volt a menyország. Télen amikor a napfény hiánya miatt az ember egyébként is hajlamosabb a depresszióra, talán még fontosabb a mozgás álltal termelt boldogsághormon, ami mellé a jóga egyfajta kiegyensúlyozottságot is ad. Sokkal magabiztosabb lettem, és bár előtte a pörgősebb sportokra esküdtem, rájöttem, hogy tökéletesen megnyugtat, és feltölt! Ezen kívűl elkezdett rugalmasabbá, és tónusosabbá válni a testem, sőt az egyre többet jelentkező, számítógép előtt görnyedésnek köszönhető hátfájásom is elmúlt.

Sokat köszönhetek a jógának, a műtét előtti korszakomban is. Nyolc hónapot kellett várnom a műtétre, és bizony nem volt könnyű mindig pozitívnak maradni, egy ilyen komoly betegség tudatával az agyamban. Sajnos négy hónappal a műtét előtt rámtört egy elemi erejű fáradtság, ami az endometriózis egyik velejárója. Ez igencsak rányomta a hangulatomra a bélyegét, és mély gödörbe taszított. A MagneB6 szedésének, és a heti háromszori jógaórának köszönhetősen sikerült kimásznom a gödörből, és újra magamra találnom! Még a kórházba vonulásom előtti nap is részt vettem egy másfél órás foglalkozáson, és nyugodt elmével, boldog várakozással vonultam be a kórházba, minden félelemtől mentesen. Ez köszönhető a pozitivitásomnak, amit a jóga csak visszahozott, és újra megerősített.

Porffy Csabi jóga óráit a páromnak köszönhetően ismertem meg. Szuper élmény a szerelmemmel egymás mellett nyúlni, és izzadni, de Csabi órái egyébként is különlegesek számomra. Az óra előtti rövid beszélgetéseknek köszönhetően, szinte mindig gazdagodunk valami tanulsággal is az életről, illetve az élethez való megfelelő hozzáállásról. Alig várom a májusban kezdődő szabadtéri jóga órákat, amiket heti egy egy futással fogok kiegészíteni…Már csak három hét! :)”

Vélemény, hozzászólás?

