A yogi's Blog

Pórffy Csaba jóga blogja

A gyógytorna dicsérete

2 hozzászólás

1339517385
kb. fél évvel ezelőtt megtörtént velem, ami minden jógás rémálma: ’elszállt’ a derekam.Utólag rekonstruálva már nem olyan rejtélyes a dolog, de az akkori nagy izgalomban, stresszben azt se tudtam hová legyek. Szerencsére rendesen körül voltam (és azóta is) nagy tudású gyógyitókkal, igy problémámmal hozzájuk fordultam. Annyira fájt a hátam alsó része, hogy ha 10 cm-t előrehajoltam, olyan érzés volt, mintha kést szúrtak volna a csigolyáim közé. Gondolj csak bele: egy jógatanárnak ez olyan, mintha a mesterlövész hirtelen megvakulna, vagy a futónak eltörne a lába. Az egész életed, vagyis amit terveztél, hirtelen erősen meginog, hiszen abban a pillanatban úgy érzed, lehet hogy soha többé nem fogsz tudni úgy mozogni ahogy szeretnél. Ez persze nem igaz, utólag már nyilvánvaló, de abban a pillanatban úgy éreztem, összeomlik a világ. Szóval elmentem fühöz-fához, szinte felsorolni is nehéz: voltam jógatanárnál, masszörnél, természetgyógyásznál etc, etc… A következő kulcsszavak ragadtak meg bennem, ami most hirtelen eszembe jut:
karmikus, stressz, hármas melegitő meridián, mintha nem lenne szimmetrikus, valamit érzek itt…

Kitalálhatjátok: semmi. Fejlődés, javulás: nulla. Sőt. Még mélyebb kétségbeesés. Hiszen ha ők, a Gyógyitók, a GURUK sem képesek segiteni, akkor tényleg ez a KARMA sújtása, és jobb lesz ha elmegyek és nyitok egy trafikot valahol egy sarkon, és búcsút mondok az ászanáknak, néha majd ülve meditálok és lélegzek, azt mozgás nélkül is lehet. Viccesen hangzik, de akkor egyáltalán nem volt kedvem nevetni.

Azután egy jóga-kurzuson találkoztam egy nagyon kedves gyógytornász lánnyal, akinek csak kevés jógás tapasztalata volt, de az iskolában tanultak valamit a gerincről. Ok. Megnézegetett, és ajánlott egy-két egyszerü gyakorlatot, amitől, csodák csodája: már egy két nap alatt jelentősen csökkent a fájdalom. Jógázás persze még mindig elérhetetlen távolságban volt, DE valami változás legalább elindult. Ezen felbuzdulva eljutottam az Oxygen Wellness gyógytornászához, és elkezdtünk dolgozni a problémán. Alapos kivizsgálást követően naponta kellett gyakorlatokat végeznem otthon (napi kb. 5 perc!), és hetente találkoztunk követni a javulást és tovább haladni a gyakorlatokkal. Kb. egy hónap után már újra tudtam Ashtanga jógát gyakorolni, és további 2-3 hónap után már közel vagyok ahhoz hogy teljesen tünet és fájdalommentesen tudok gyakorolni bármilyen nehéz ászanát, különösen a hidat, és kézenállásból hidba történő lemenést emliteném, mert nemcsak hogy tudom csinálni fájdalom nélkül, hanem kifejezetten jólesik.

A tanulság az egész történetből: nem kell ágyúval lőni fecskére, elég ahhoz a csúzli is… 😉
További tanulság: a sérülések meggyógyulnak. A fontos, hogy ne blokkoljunk le, mozogjunk tovább, természetesen módositva a gyakorlást, a testünk jelzéseit követve.

2 thoughts on “A gyógytorna dicsérete

  1. Szia,
    bíztató volt olvasni ezt a történetet. A gyógytorna nekem mindig dögunalmas, de saját bőrömön tapasztalom a most a jótékony hatást. Teljesen igazad van – rövid ideig, de nagyon pontosan végzett gyakorlatok segítenek csak …..türelem kell. Miért van ebből olyan kevés????

Vélemény, hozzászólás?

